Siła oddziaływania narracji jest ogromna. Nic w tym dziwnego, przecież ludzie od wieku lubią słuchać różnego rodzaju, angażujących historii. Dlatego współcześnie wiele firm, chcących promować swój produkt lub usługę, wykorzystuje działania marketingowe takie jak storytelling, tworząc tym samym wokół nich chwytającą za serce narracje. To z kolei pozwala wznieść budowanie tożsamości marki na wyższy poziom.
Czym jest marketing narracyjny?
Jednym z bardziej uniwersalnych działań prowadzonych w ramach marketingu, które w swoich kampaniach wykorzystuje coraz więcej firm, jest storytelling. Wspomniana technika określana również jako marketing narracyjny opiera się głównie na budowaniu więzi klienta z marką poprzez ciekawe opowieści o markach i produktach. Właściwie wykorzystana sztuka opowiadania historii może okazać się niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.
Otóż ta forma promowania i budowania tożsamości marki nie ogranicza się wyłącznie do opowieści o określonych produktach bądź usługach, ale tworzy niezwykłe historie. Dzięki takiej formie klient wierzy, że za produktem oprócz konkretnych parametrów technicznych kryje się również niepowtarzalna i wyjątkowa opowieść, z którą w pewien sposób chce się utożsamiać. Dlatego można powiedzieć, że stworzone historie, które trafiają do odbiorców np. poprzez inne narzędzie, jakim jest e-mail marketing, są odpowiedzią zarówno na ich potrzeby, jak i marzenia. Przekaz zawarty w opowieściach ma na celu wywołanie wielu emocji, przez co klienci mogą czuć się zmotywowani do działania, a niekiedy pragną podzielić się historią z innymi.
Dlaczego storytelling jest tak skuteczny?
Storytelling, który wykorzystuje się m.in. przy użyciu takich narzędzi jak e-mail marketing, swoją skuteczność zawdzięcza temu, że nie jest on jawną formą reklamy, dzięki czemu nie jest nachalny i nie wmawia klientom, że muszą mieć dany produkt. Jego zadaniem jest pokazanie niezwykłej historii, która zapadnie w pamięć odbiorcom. Dlatego bardzo często reklama produktu lub usługi jest jedynie tłem, główną rolę ogrywa z życia wzięta narracja. Odpowiednio przedstawiona opowieść jest w stanie stworzyć w wyobraźni odbiorców obrazy o dużej mocy, przez co może sprawić, że produkty lub usługi staną się dla potencjalnych klientów interesujące. Jednym z ważniejszych elementów w storytellingu jest tzw. call to action, czyli bodziec, który ma na celu zachęcenie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania
FreshMail – firma oferująca praktyczne narzędzia do storytelling
FreshMail to firma związana z branżą ecommerce, która od początku działalności oferuje szereg praktycznych narzędzi, które pozwolą wnieść na inny poziom podejmowane dotychczas działania promujące i budujące tożsamość marki. Jednym z takich jest email marketing, który pozwala na zbudowania bazy odbiorców i tworzenie zarówno skutecznej ścieżki komunikacji, jak i angażujących narracji. Chcąc zapoznać się z pełną ofertą, warto odwiedzić jej stronę, tj. freshmail.pl, na której poznamy takie narzędzia jak:
- webinary,
- wysyłki SMS,
- email API SMTP.